نفــــوذ

نفــــوذ
امام خامنه ای:
دشمن بدنبال دگرگون کردن باورهای جامعه و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.
بایگانی
پیوندهای روزانه
پیوندها

ازدواج مایه ی آرامش

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ق.ظ

این که در قرآن کریم آمده زن برای آرامش مرد آیا مراد جنسی است ؟

گفتنی است , آیه ای که در رابطه با مایه آرامش بودن زنان برای مردان است , آیه 187 سوره بقره است . در این آیه , نه تنها زنان مایه آرامش برای زنان معرفی شده , بلکه مردان نیز متقابلا" برای زنان به عنوان وسیله آرامش و آسایش بیان گردیده است : »هن لباس لکم و انتم لباس لهن ; آنان برای شما لباس هستند و شما برای آنان لباس هستید«. مفسران پیرامون معنا و مفهوم آیه فوق بیان های مختلفی دارند که بخشی از آنها چنین است :

1- ابن عباس , مجاهد و قتاده می گویند: معنای آیه این است که شما با زنان با آرامش زندگی می کنید و بسیار کم اتفاق می افتد که زن و مرد بدون یکدیگر آرامش و آسایش داشته باشد. همان طور که قرآن می فرماید: »وجعلنا اللیل لباسا"; شب را آرامش برای شما قرار دادیم «, (طبرسی , تفسیر مجمع البیان , ج 2, ص 22, نشر موئسسه اعلمی , بیروت ).
2- علامه طباطبایی و برخی دیگر معتقدند: منظور از لباس همان معنای معروف آن است ... و چون هر یک از زن و شوهر دیگری را از عمل نامشروع حفظ کرده و مانع شیوع آن بین افراد نوع می شود گویا پوشاکی است که عورت و زشتی های او را می پوشاند و این تعبیر, خود استعاره لطیفی است , (علامه طباطبایی , تفسیر المیزان , ج 2, ص 45, نشر موئسسه اعلمی , بیروت و بیضاوی , تفسیر بیضاوی , ج 1, ص 468, نشر دارالفکر, بیروت ).
3- علامه محمد جواد بلاغی هم قائل است : واژه لباس , کنایه است از شدت ارتباطی که بین زن و مرد در تمتع و لذت جنسی حاکم است به طوری که امساک هر دو از آن عمل برای آنان سخت مشکل است , (بلاغی , محمد جواد, تفسیر آلائ الرحمن , ص 162, نشر دار احیائ التراث العربی , بیروت ). (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 5/9118)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۶
.. ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی