نفــــوذ

نفــــوذ
امام خامنه ای:
دشمن بدنبال دگرگون کردن باورهای جامعه و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.
بایگانی
پیوندهای روزانه
پیوندها

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است


بنده می خواستم با توکل بر خدا برای انتخاب همسر دست به کار شوم و در این راه می خواهم دعا کنم تا خدا کمکم کند و به مطلوب برساند. اما نمی دانم در این راه چه دعایی را بخوانم. از آنجا که اصل خواستن از خداست ولی بعضی دعاها مخصوص هستند از شما می خواهم که دعاهای بسیار مجرب در این راه را به بنده بگویید؟

[کامل از کد37995]

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۰:۴۰
.. ..


درباره ملاعبه بین زن و شوهر چند تا می خواستم روایت یا سخنانی از اهل بیت(علیهم السلام ) بدونم. اگه امکان داره، ارسال کنید.

در چند حدیث معتبر از رسول خدا –ص- منقول است که وقتی کسی قصد نزدیکی با همسرش را دارد مانند مرغان به نزد او نرود بلکه اول با او ملاعبه و دست بازی و شوخی کند و سپس با او نزدیکی کند . ( حلیه المتقین ، انتشارات هجرت ، چ 11 ، ص 126 ) 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۹
.. ..

این که در قرآن کریم آمده زن برای آرامش مرد آیا مراد جنسی است ؟

گفتنی است , آیه ای که در رابطه با مایه آرامش بودن زنان برای مردان است , آیه 187 سوره بقره است . در این آیه , نه تنها زنان مایه آرامش برای زنان معرفی شده , بلکه مردان نیز متقابلا" برای زنان به عنوان وسیله آرامش و آسایش بیان گردیده است : »هن لباس لکم و انتم لباس لهن ; آنان برای شما لباس هستند و شما برای آنان لباس هستید«. مفسران پیرامون معنا و مفهوم آیه فوق بیان های مختلفی دارند که بخشی از آنها چنین است :

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۷
.. ..
چرا در قرآن، به مردان وعده حور عین داده شده و کلا بر پاداش مردان بیشتر تأکید شده است؟

واژه «حور» از نظر لغت به معناى «خروج از حالت سابق و تبدیل به گونه جدید» است براى آگاهى بیشتر ر.ک: حسن، مصطفوى، التحقیق فى کلمات القرآن، ج 2، ص 335.. در تبدیل به گونه جدید، دو نظر میان مفسران هست.
گروهى از جمله علامه طباطبایى بر این عقیده‏اند که: دقت و توجه درباره اوصافى که در قرآن مجید براى «حور» بیان گردیده، چنین استفاده مى‏شود که این تبدیل به گونه اوصاف زنانه است؛ نه موجودى که آثار و اوصاف مردانه را در بر داشته باشد. به همین جهت به نظر مى‏رسد که مراد از حور طایفه مؤنث باشد، نه طایفه مذکر.المیزان، ج 18، ص 240 و ج 19، ص 223 و 247. اما اینکه پاداش زنان مؤمن در بهشت چیست؟ در منابع کلامى و روایى چنین آمده که در روز قیامت، اگر همسر زن مؤمن، اهل بهشت بود، او را اختیار مى‏کند و اگر از اهل جهنم بود، یک مرد را از میان مردان بهشتى برمى‏گزیند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۴
.. ..

تحت عنوان دانشجوی افسری و دیپلمات؛

آمریکا به دلیل اینکه نمی‌تواند دانشجویان خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران به این کشور بفرستد، مجبور شده دانشجویان خود را 1000 مایل دورتر به شهر «دوشنبه» ‌اعزام کند.
بعد از انقلاب اسلامی شناخت از ایران جهت مقابله، کنترل و نفوذ به جمهوری اسلامی برای بسیاری از کشورهای غربی به ویژه آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار شد. مقابله با ایران نیاز به شناخت از فضا و ارتباطات فرهنگی، اجتماعی، اقتصای، سیاسی و نظامی ایران دارد، بنابراین یادگیری زبان فارسی جهت مطالعه موارد گفته شده به مسئله‌ای جدی برای مدیران امنیتی و نظامی کشورهای متخاصم با ایران تبدیل گرددیده است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۷
.. ..

برای دانلود به ادامه مطالب مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۷
.. ..
شیطان

دیگر از دست این شیطان و بازیگری هایش خسته شدم هر چه تلاش میکنم  او بیشتر  تلاش میکند بارها و بارها عزمم را جزم کرده ام اما باز آن ابلیس ملعون مرا فریفته است به قدری که کوله بار گناهانم دارد کمرم را می شکند به ازای هر بار که بر او پیروز شدم  ده بار مرا زمین زده است .

برای رهایی از دستش بسیار راهنمایی خواستم گفتند یک راه مناسب ذکر گفتن دائم است مدام  ذکرهایی بر زبان داشتم و ناگاه به خودم می آمدم می دیدم بر لب ذکر میگویم و چشمم آزادانه میچرخد و  ذکر میگویم و در همان حال غیبت می شنوم  دیدم اینطور نمی شود  باید فوت و فن مبارزه با این حریف قدر را یاد بگیرم  اگر او قوی است و هزار حیله دارد و دستیار من هم بی سلاح نیستم خدا با من است و قرآن و دعا و در گشوده بازگشت به رحمت ، توبه وسیله خلع سلاح شیطان ...!

و در جستجوی اینکه چگونه میشود اصولی بر او غالب شد به این رسیدم که :

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۳
.. ..


در چند جای قرآن احسان به پدر و مادر آمده است. اگر پدرومادر یا یکی از آنها در حق اولاد خود ظلم کند، آیا باز هم باید به آنها احسان کرد؟

va.JPG
در پاسخ به مظالب ذیل توجه کنید :
1- دانشجوی گرامی! با دغدغه هایتان در خانواده آشنا شده و احساستان را نسبت به رفتار مادر و پدرتان درک می کنیم، امیدوارم که به لطف خدا این گونه مسایل از زندگی شما و جوانان دیگری که در این سن حساس نیازمند مهر، عاطفه و اطمینان بیشتری از سوی والدین خود بوده و بیش از هر زمانی به آغوش گرم و با نشاط آنها نیازمندند، رخت بربندد.
2- به طور کلی می توان گفت احسان به والدین در ایات قرآنی و روایات به طور کلی و بدون قید آمده و معنای آن این است که در هر حال باید نسبت به آنها احسان و احترام کرد هر چند خدای ناخواسته انها در حق فرزندان کوتاهی کنند و یا ظلمی روا بدارند .
3- به این نکته اساسی توجه داشته باشید که گرچه ممکن است نتوانید تمام شرائط و امکانات موجود در خانواده را بر وفق مرادتان فراهم نمایید ولى مطمئنیم که شما به عنوان فردی تحصیلکرده و متدین مى‏توانید با استفاده از راهکارهایی که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می­گردد، خود را با شرائط موجود به گونه ای مناسب و فعّال وفق داده و هماهنگ سازید که نه تنها از وضعیت موجود به درآیید، بلکه با ابتکار ، خلاقیت و بهره‏مند شدن از توانمندیهاى خود زندگی شاد و با نشاطی را برای خود و سایر اعضای خانواده تان رقم زنید؛‌ لذا توجه نمایید که :

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۵
.. ..
آیا بوسیدن دست مادر همیشه می تواند گره از مشکلات انسان باز کند؟
به طور کلی احترام به پدر و مادر و به خصوص احترام به مادر در گشایش زندگی فرزندان و نزول رحمت الهی بر آنها و رفع مشکلاتشان نقش مهم و تاثیر گذاری دارد . حال این احترام و تعظیم در موارد مختلف گوناگون است . گاهی انجام کار و خدمتی برای والدین و گاهی سر زدن و دیدن آنها و گاهی بلند شدن برای آنها به قصد احترام و بزرگداشت آنها و گاهی هم با بوسیدن دست آنها این احترام و تعظیم را بروز دهد و بی شک این احترام به هر شکل و صورت آثار ملموس و روشنی در زندگی فرزندان و رفع گرفتاری از آنها دارد و این موضوع علاوه بر این مورد اشاره روایات است مورد تایید تجربیات نیز می باشد .
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۳
.. ..

نماز ازدواجنذرهای مجربی که ازشون حاجت و دعاها و نماز هایی برای گرفتن و نکاتی درباره ی نماز نافله به

نمازى براى یافتن همسرى با ایمان و شایسته که از قول امام على(علیه السلام) نقل شده را برایم بنویسید؟

نماز مورد نظر شما نمازى است که امام على(علیه السلام) براى تمام کسانى که تصمیم به ازدواج دارند توصیه نموده اند در این نماز ضمن این که درخواست از خداوند متعال مى باشد، خود بیانگر عالى ترین معیارها در گزینش همسر شایسته نیز مى باشد.
آن حضرت چنین فرموده اند: هر کس از شما براى ازدواج تصمیم گرفت، دو رکعت نماز بخواند، بعد سوره حمد و یس را قرائت کند و پس از آن حمد و ثناى الهى را بجاى آورد، و بگوید:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۰
.. ..