نفــــوذ

نفــــوذ
امام خامنه ای:
دشمن بدنبال دگرگون کردن باورهای جامعه و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.
بایگانی
پیوندهای روزانه
پیوندها

همسر بهشتی

جمعه, ۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ
حد و مرز تمجید و تکریم همسر خوب چقدر است؟ آیا می‏شود دعا کرد اگر به‏بهشت رفتیم خداوند او را به جای حورالعین نصیب کند؟

توجه به این نکته لازم است که خداوند در قرآن مجید (آیه 35 سوره ق) می‏فرماید: «هر چه را بخواهند در آنجا دارند و پیش ما فزون‏تر [هم‏] هست». لذا اگر یکی از خواسته‏های انسان این باشد و همسر او نیز از اهل بشت، خداوند به او عطا می‏کند.
در آیه 21 سوره طور می‏فرماید: «و کسانی که ایمان آوردند و فرزندانشان آنان را در ایمان پیروی کردند، فرزندانشان را به آنان ملحق خواهیم کرد و چیزی از کار[ها]شان را نمی‏کاهیم هر کسی در گرو دستاورد خویش است». این آیه یکی از معجزات بلاغی قرآن است و نشان می‏دهد که همه بستگان در بهشت از نعمت همجواری برخوردارند و قرآن با بیان فرزندان همه خویشان از جمله همسر انسان را نیز همجوار انسان معرفی کرده است زیرا لازمه بودن فرزند در بهشت در کنار والدین این است که زن و شوهر نیز با یکدیگر باشند و همینطور دیگر بستگان و چه بسا این که در آیه قبل که فرمود: «پیش ما فزون‏تر هست» یکی از مصادیق آن الحاق فرزندان به آنان می‏باشد. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 3/7754)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۸
.. ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی